Giving Tuesday startade som en reaktion mot konsumtionsdagar som Black Friday och Cyber Monday. Givandets egen dag hyllar engagemang och sätter givandet i centrum. Föreningen Medveten Konsumtion uppmärksammar dagen genom att lyfta fram allt positivt som vi och andra ändå lyckats göra under året för att bidra till omställningen till en hållbar och cirkulär konsumtion.

Det är tredje året som Giving Tuesday uppmärksammas i Sverige. Förra året deltog omkring 200 organisationer och företag, och antalet gåvor till insamlingsorganisationer gick upp med hela 121 procent på Giving Tuesday. Nu siktar vi ännu högre!

Ge istället för att shoppa fler onödiga prylar

2020 har varit ett tufft år för oss, precis som många andra, och vi vill under Giving Tuesday lyfta fram allt positivt som vi och andra ändå lyckats göra under året för att bidra till omställningen till en hållbar och cirkulär konsumtion.

Nu har vi 35 000 kronor kvar att få in för att nå vår budget för 2020, och därför vädjar vi till människor som delar våra mål och vill vara med och medskapa den cirkulära framtiden med oss att delta i #GivingTuesdaySweden genom att stötta oss med en gåva. Vi vet att det finns många där ute som delar vår vision om en värld av cirkulenter, och vårt syfte; att skapa fler medvetna konsumenter i omställningen till en smartare värld.

 

Så här deltar du

Alla initiativ samlas under hashtagen #GivingTuesdaySweden

Kika in hos oss på INSTAGRAMTWITTER eller FACEBOOK på tisdag 1 december för att delta!

 

Mer information

PRESSMEDDELANDE

GIVINGTUESDAY.SE

GIVINGTUESDAY.ORG