Är du lika nyfiken som oss på resultaten från årets kampanj? Den infon ska vi såklart inte hålla för oss själva, så utan vidare presentation – här kommer resultaten från WHITE MONDAY 2019 den 25 november.
– Tillslut blev vi över 550 buddies – företag, influencers och organisationer – i totalt 23 länder.
– Hashtaggen #whitemonday nådde globalt 74 miljoner.
– Den exponerades 25 miljoner gånger bara i Sverige.
– I sociala medier fick hashtaggen 74k “engagements” (delningar, kommentarer och spridningar).
Sammanfattningsvis från start 2017 till 2019:
30 ➡️ 555 deltagande buddies – företag, influencers och organisationer
1 ➡️ 23 länder (and counting)
0 ➡️ 10+ events i 3 länder
6 ➡️ 74 miljoner exponeringar av hashtaggen #whitemonday
… och hundratals artiklar, blogginlägg, tv-inslag och radiointervjuer.
FANTASTISKT! Stort tack till alla som var med och gjorde White Monday större än någonsin detta året, och genom det hjälpte till att sätta cirkulär konsumtion på kartan på riktigt.
Ett extra tack till NOTIFIED som hjälpte oss med att sammanställa resultaten.